aniea_architect sklep odziezowy charme_001 aniea_architect sklep odziezowy charme_002 aniea_architect sklep odziezowy charme_003 aniea_architect sklep odziezowy charme_004 aniea_architect sklep odziezowy charme_005 aniea_architect sklep odziezowy charme_006

Charme

Zadanie projektowe polegało na aranżacji powierzchni pozostawionej po poprzednim Najemcy z zastrzeżeniem zachowania charakterystycznych cech lokalu pierwotnego, który istniał już od wielu lat w innej części Centrum Handlowego.
Jako że sklep posiada w swojej ofercie szereg marek, jako multibrand zyskał neutralne, przeniesione z poprzedniej lokalizacji, jasne, beżowe tło. Tym jednak razem kolor ten występuje w szlachetnej, matowej fakturze. Dodatkowo kompozycję kolorystyczną tła którą stanowi aranżacja sklepu, wzbogaca naturalna, dębowa, bielona okleina wraz z gresem imitującym ów kolor oraz szare i stalowe dodatki.
Elementem spinającym i uspokajającym luźne ale zdyscyplinowane rozsatwienie mebli zarówno wolnostojących jak i mebli ściennych jest geometria i moduł powtarzający się w ich proporcjach, module mozaiki posadzki czy rozstawie elementów montowanych na i w suficie podwieszanym.
Minimalizm wymusił dbałość o szczegół, detal jak również oszczędność w operowaniu formą stąd jej powściągliwość i prostota. Wspomniana modularność umożliwia dowolną zmianę aranżacji zależnie od potrzeb zarówno sali sprzedaży jak i witryny wystawowej, widocznej z głównego ciągu komunikacyjnego pasażu.
Detal pojawiający się na sklepie odwołuje się do form i elementów architektury Gdyni. Posadzka jest wynikową inspiracji przedwojennymi parkietami i mozaikami, front i portal wejściowy zaś formą przedwojennych kamienic Śródmieścia Gdyni z ich obłymi narożnikami. Dekoracyjna oprawa wisząca nad ladą kasową czy kanapy obszyte dekoracyjną nicią dodawać mają całości nieco industrialnego, morskiego, portowego charakteru.
Istotna w przypadku tej lokalizacji była możliwość wykorzystania dużej ilości przeszkleń od strony pasażu stąd pomysł na zróżnicowane w charakterze witryny wystawowe: otwarte, zapraszające w strefie wejścia, półotwarte, intrygujące pojawiającymi się w wąskich kadrach produktami czy zamknięte, w formie gablot w części pasażu bezpośrednio przylegającym do jednego z głównych wejść.
Strefę kasy, przymierzalnie i zaplecze zlokalizowano w najdalej oddalonym od wejścia miejscu sklepu aby z jednej strony zapewnić prywatność i komfort osobom płacącym, z drugiej pozwolić na swobodę i komfort przymiarek i przeglądania się poza kabiną przymierzalni jak również uzyskać możliwie jak najdłuższy ciąg z produktami po prawej, eksponowanej stronie sklepu. Dodatkowo zaplecze dostępne zza lady kasowej oraz obszerne schowki w obrębie lady zapewniają wygodę i usprawniają funkcjonowanie sklepu.
Meble w bezpośrednim sąsiedztwie lady zapewniają dodatkową osłonę, parawan dla osób płacących jak również pozwalają na wyeksponowanie produktów drobnowymiarowych, dodatków, zestawów promocyjnych, etc.
Wszystkie wyżej wymienione zabiegi mają na celu wyeksponowanie wysokiej jakości oferowanych towarów nadając im pierwszoplanową rolę w nowopowstałej przestrzeni.

Projekt: 2014;

Status: zrealizowano 2014;

Powierzchnia lokalu: 171m2;

Lokalizacja: Centrum Handlowe Klif, Gdynia, Polska;

Autor: Andrzej Niegrzybowski

Zdjęcia: Maciej Szajewski